مد چیست؟
نوشته شده توسط : هستی

 

 

مد چیست؟

 اصطلاح مد عبارت است از روش و طریق‌های موقتی که براساس ذوق و سلیقه افراد یک جامعه و سبک زندگی آنها گفته می شود.مد یعنی آن چیزی که در جریان و رایج است یا‌ ‌چیزی که تعلق به روز دارد و خیلی جدید است واژه مد در لغت‏به معنای سلیقه، روش و اسلوب به کار می‏رود و مد را می توان در شکل لباس پوشیدن، معاشرت و تزیین و نوع آداب پذیرایی و معماری خانه و صنعت پوشاک به کار برد.مد در همه موارد زندگی ما استفاده می شود.

هیچ چیز به زیبایی زیستن در زمان حال نیست و واژه آخرین مد در واقع تلاشی است برای به روز کردن شیوه های زندگی کردن و توجه به مد، گاهی به عنوان تلاشی برای سازگار شدن با محیط اطراف، برقراری ارتباط و تجلی احساسات شخصی تلقی می شود.

مد امروزه شکل یک صنعت را به خود گرفته و در زمره پردرآمدترین صنایع به شمار می آید، به نحوی که فقط صنعت پوشاک – به عنوان یکی از اقلام صنعت مد- همواره جزو پنج صنعت اول پولساز کشورهای پیشرفته محسوب می شود و همین امر باعث جلب نظر سرمایه گذاران به این حوزه شده است و اگر اقلام دیگر مد از قبیل جواهرآلات، اکسسوری و کالاهای لوکس را هم در نظر بگیریم، می‌بینیم که حجم زیادی از سرمایه جهان را به خود جذب کرده و همچنان در زمره پر کشش ترین و جاذب ترین صنایع است.

ما طبق آخرین مد پیش می رویم وقتی از مد جدید پیروی کنیم. این موضوع باعث می شود مد پیشین به تدریج افت کرده و به نوعی از بین می رود؛ علت آن است که هر لحظه تعداد بیشتری از افراد تمایل دارند از آن پیروی کنند و بعد از گذشت زمان مد مورد نظر به صورت یک امر عادی در می آید ، اپدیمی می شود و مجددا انسان ها به دنبال مد جدید تر می باشند.





:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 6 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: